Západy slunce na konci srpna 2008

Halové oblouky, duhy, irizace a jiné optické jevy sem.
Uživatelský avatar
Jan Drahokoupil
Administrátor
Příspěvky: 543
Registrován: 26 kvě 2007 15:07
Bydliště: Brandýsek, okr. Kladno
Kontaktovat uživatele:

Kondor10000 píše:Nejvíc mě asi nesedí proč ve stejnou minutu lze na obloze na stejném místě zhruba ve stejné výšce pozorovat dva stejné boeingy a za jedním se zvětší kondenzáty 20x a vydrží 3 hod a za druhým letadlem mizí kondenzáty do 10sek.
Jak už psal Jack, letadla si ve vzdušném prostoru nelétají jen tak. Mají přidělené hladiny. Od hladiny 290 včetně platí RVSM prostor, to znamená, že v lichých hladinách se létá na východ a v sudých na západ. Minimální rozestup od dvou proti sobě letících letadel v tomto prostoru je tedy pouhých 1000 stop, což je cca 300 metrů. Z logického pohledu je jasné, že ze země nemůžeme vůbec odhadnout tuto nepatrnou vzdálenost proti obloze. Jednak nemáme srovnání a také musíme brát v potaz, že ne všechna letadla jsou boeingy (předpokládám, že i zde se projevuje odpor k USA... proč ne třeba airbusy??) a už vůbec ne stejné. Samozřejmě, mohou se na obloze potkat stejné typy letadel, ale jste je schopni rozeznat? Poznáte na cca 11 km boeing 737-300 od airbusu 320? Nebo B747 od A340? A to poukazuji jen na přibližně stejné stroje. Pokud vezmeme v potaz rozdílné letové hladiny rozdílně velkých letadel, snadno zaměníme, kdo jak je vysoko.

Pro Jacka? Zajímaly by mě ty 2 nadzvukové... Concordy už nelétají, navíc nad obydlenými místy se nadzvukově nesmí létat. Ale asi jsi myslel jen typ "nadzvukových" letadel, tedy třeba vojenských stíhaček, ne?

Jinak dvě letadla mohou být klidně ve stejně letové hladině, ale musí být zajištěna bezpečná separace, což u nás zamená 10 námořních mil na letových tratích, nebo 5 mil pod radarovou separací. Zjednodušeně řečeno ;)
Uživatelský avatar
Michal Geryk
Člen AMS
Příspěvky: 1443
Registrován: 30 kvě 2007 05:50
Bydliště: Přerov - centrum, 209 m.n.m.
Kontaktovat uživatele:

V daný moment se v letové hladině nevyskytuje všude konstantní vlhkost a někde jsou i sestupné pohyby vzduchu a tak "pruhy" místy vydrží dost dlouho a místy se zase rozpadají. Ale pořád je to fyzika (a chemie) atmosféry a nic jiného.
Z rozhraní Hornomoravského úvalu a Moravské brány zdraví Michal.

kamera videa fotografie
Skype: geryk.michal
Uživatelský avatar
Michal Geryk
Člen AMS
Příspěvky: 1443
Registrován: 30 kvě 2007 05:50
Bydliště: Přerov - centrum, 209 m.n.m.
Kontaktovat uživatele:

Jinak o "Chemtrail" je něco na Wikipedii http://cs.wikipedia.org/wiki/Chemtrails" onclick="window.open(this.href);return false; ... Z lidské hlouposti mě někdy mrazí...
Z rozhraní Hornomoravského úvalu a Moravské brány zdraví Michal.

kamera videa fotografie
Skype: geryk.michal
Jack
Příspěvky: 35
Registrován: 17 srp 2008 09:56
Bydliště: Spytihněv ( 20 km jižně od Zlína ) 190 m n.m.
Kontaktovat uživatele:

Jan Drahokoupil píše: Pro Jacka? Zajímaly by mě ty 2 nadzvukové... Concordy už nelétají, navíc nad obydlenými místy se nadzvukově nesmí létat. Ale asi jsi myslel jen typ "nadzvukových" letadel, tedy třeba vojenských stíhaček, ne?
Ano vojenské mám namysli.
Neznám hlavni letove korydory ale vím, že tady je opravdu husty provoz jak ve vysokých hladinách tak i ve výšce pár "km" a to je z duvodu letiště Kunovice kde je trochu jiný tip provozu. No a například během léta se tady prohanějí pravidelně naše JAS-39 gripeny s nizkými přelety jak nad terenem tak nad obydlenými oblastmi s prudkou otočkou, kdy to musí házet pilotovi pěkné "géčka" , při které je vidět krásné tzv. "delta křídlo" ..potom mírné stoupání další přelet ve vyší hladině a pryč..a je na chvíli klid -))) Ono pojem neobydlená oblast je zavádějící , v tom případě by se nemohlo nikde létat...spíše bych řekl méně obydlená.
Uživatelský avatar
storm_ice
Příspěvky: 1448
Registrován: 23 led 2008 09:50
Bydliště: Teplice-Trnovany 227 m n.m.
Kontaktovat uživatele:

Tomáš Prouza píše:No kromě podmínek v různých letových hladinách je předpokládám i rozdíl v tom (i za předpokladu, že typ letadla je stejný), jaké palivo spaluje (kvalita) a za jakých podmínek (výkon/teplota spalin/obsah látek).
Déle trvající kondenzační pruhy jsou znakem větší vlhkosti v dané výšce, takhle sem si "pomáhal" já ;)
Odpovědět

Zpět na „Optické jevy v atmosféře“