Změnit velikost textu   Verze pro tisk

Evidence bouřek

Vše ohledně výskytu bouřek nejen na území ČR.

Evidence bouřek

Příspěvekod Tomáš Prouza » 22 bře 2009, 21:28:17

Bouřková sezóna se nám nezadržitelně blíží, takže vytáhnu na světlo boží téma, které se řešilo skoro před rokem v rámci extrémních bouřek koncem června.
Padnul tam návrh na vytvoření databáze pozorovaných bouřek přes webové rozhraní. Tak daleko já nesměřuju (nejsem programátor), ale přesto bych navrhnul vytvoření nějakého jednotného systému evidence, který by se dal běžně používat a hlavně by byl relativně vzájemně srovnatelný.

Já používám už 4 roky upravené formuláře TOPu, které obsahují následující údaje:
1. Místo pozorování/okres
2. Čas pozorování (od kdy do kdy byla bouřka pozorovatelná/aktivní) + dobu trvání bouřky
3. O kolikáté jádro během dne se jednalo
4. Směr postupu bouřky (případně změny směru)
5. Výchozí směr větru + jeho změny v průběhu času
6. Maximální rychlost větru v m/s a °B
7. Intenzitu srážek + jejich typ, v případě krup velikost
8. Úhrn srážek
9. Četnost a intezitu hromů
10. Výskyt, barvu a typ CC blesků
11. Výskyt, barvu a typ CG a CG+blesků
12. Průchod bouřky nad stanovištěm
13. Vzdálenost nejbližšího úderu blesku
14. Celkovou intenzitu bouřky
15. Typ bouřky (osamocená z tepla, MCS, MCLS, jádro na SQL, SC)
16. Textový popis průběhu bouřky
17. Snímek z radaru
18. Snímek CELDN

praktická ukázka zde: http://www.amaterskameteorologie.cz/misc/Evidence.doc

Problém je ovšem u kategorií, které hodnotím víceméně subjektivně, tam by to chtělo dohodnout nějakou všeobecně akceptovanou, srovnatelnou stupnici. Návrhy klidně pište sem.
Tomáš Prouza
Administrátor

Re: Evidence bouřek

Příspěvekod Štěpán Krejsek » 23 bře 2009, 15:25:30

Já bych to upravil i pro ty, co nemají srážkoměr etc. jinak to nebude použitelné pro všechny a pro případ, že se bouřka potká v terénu.
Štěpán Krejsek

Příspěvekod Tomáš Prouza » 23 bře 2009, 15:47:45